Yes!

Prova att motarbeta reflexen att säga nej och ge det en chans. Då händer ofta magiska saker. Min kille vill till Alaska, började frysa när han sa det men ju mer jag tänker på det – desto mysigare och häftigare låter det. Paddla runt bland vackra vyer, pussas i tältet och dricka varm choklad när solen går upp mitt i ingenstans. Om vi aldrig tackar ja till nya saker kommer vi vagga runt i våra trygga mönster och rutiner.

Själv kontaktade jag min kära personliga tränare och bad om ett nytt chockartat upplägg där hon fick helt fria händer. Och hoppsan här rördes det minsann om. Sitter nu på Isodieten och äter gluten- och sockerfri kost 6 dagar i veckan så gott som 7 dagar bortsett från mörk choklad och 2 glas vin varje fredag 🙂

4 veckor kvar nu med underskott i kost och maximal träning. Sedan 3 veckors härlig njutning och vila på Bali och Indonesien. Är nöjd och glad i mig som jag är men alltid roligt att utmana kroppen och se vad den är kapabel till. Kilimanjaro, Everest base camp och crossfit … Nej nu är det istället att få ut maximalt på 4 veckor med ett kaloriunderskott där kroppen vill vila och vara trött.

Fick nyss mitt nya träningsschema- holy schmoly!

Måndag: Styrkepass med 3 intervaller mellan övningarna dvs: Uppvärmning, intervall, styrkedel, intervall, styrkedel, intervall.

Tisdag: Distans minst 75 min men helst 90 min kondition

Onsdag: Vila

Torsdag: Styrkepass med 3 intervaller mellan övningarna dvs: Uppvärmning, intervall, styrkedel, intervall, styrkedel, intervall.

Fredag: Intervaller (HIT)

Lördag: Distans minst 75 helst 90 min

Söndag: Vila

+ vardagsmotion 1h per dag. Tjohoj and jepp let´s go!
Vissa skulle säkert pusta men bara att säga YES till allt och tuta på så gott det går.
YesNeonON
Tipset är att verkligen verkligen njuta av alla ögonblick och riktigt må de stunder med
njutning och lyx- för belöningar ger extra boost. Detta ser jag fram emot ikväll:-)
Glad helg på er!
are-mark-chokladkola 7216
Kommentera

