Bucket list punkt 8 i sikte!

Ja då är dykpaket ”Expedition MT träffa Manta” bokat. Jag har jagat den där jäveln i Mozambique, Filippinerna, på Borneo och Mexico men inte har vi möts än. Så nu provar vi Indonesien och hoppas på det bästa.

Varför vill man se en svart-vit matta tänker ni? Ja det är något speciellt med mantor. Plötsligt ser du dem på långt håll, de liksom svävar fram i vattnet med ett par meters bredd mellan vingarna. Wow. Och de är så mäktiga, graciösa och fria. Tror det är därför jag vill dyka med dem. Deras storhet och frihet fascinerar mig. Valhajar är enorma, hajar skapar pirr och respekt. Sköldpaddor är söta men mantor … De bara är the shit.

Så om exakt 6 veckor befinner jag mig just nu under ytan och förhoppningvis bubblar det lite extra av glädje ovanför mig. Nr 8 på min bucket list ska bockas av!

Helg i sikte, solen lyser. Fabulöst.
Kram!

image

One thought on “Bucket list punkt 8 i sikte!

Kommentera

