Mitt bästa Afrika

Sett ”Mitt Afrika” och njutit varenda minut av denna gamla klassiker. Vissa filmer tar oss med storm. Man kan identifiera sig med känslorna och kärleken. Och Afrika. Vem blir inte förälskad när man en gång satt sin fot där? Sett vilda djur på nära håll, klivit ur tältet och häpnats av hur stjärnklara nätterna är, eller upplevt blodröda solnedgångar som får tiden att stanna.

Jag sprang idag på väskan från min resa till Tanzania och bestigningen av Kilimanjaro. Blev sentimental. Som den resan förändrade mycket. Och om jag uppskattar alla er som fanns där före, under och efter äventyret. Idag skulle jag vilja vrida tillbaka klockan 2 år och befinna mig i det minnet en stund. För att se det igen med de ögon jag har idag och njuta ännu lite extra av tacksamhet.

Jag är så glad att just Tanzania blev första valet efter Egypten och jag längtar ofta tillbaka. En dag kommer jag nog att se vyn av det första berg som jag besteg igen med alla utmaningar det innebar … Vännerna hemma och där … Stödet … Den egna känslan … Och någon gång igen vill jag trampa på de vita stränderna på Zanzibar. Kan jag ska jag ta mina föräldrar dit så de får uppleva giraffer, elefanter och mitt Afrika på nära håll.

Tack för den upplevelsen alla ni som var med, jag bär den i hjärtat. Puss och godnatt på er.

One thought on “Mitt bästa Afrika

Kommentera

