Om att dela livets stunder

Söndagsmorgnar är alltid extra lugna och oplanerade. Härligt. Sitter här och läser resedagböckerna från i höstas/vintras. Fantastiskt. Så skönt att ha och kunna se tillbaka i. Minns när jag och Ida satt uppkrupna intill ena sängen på min födelsedag och läste mina födelsedagskort som jag fått långväga hemifrån. Minns att vi satt och grät därför att de var fulla av så fina ord. Det är något fantastisk med relationer. Grundstommen är att man vill dela saker med varandra. Och vill man dela saker så gör man det oavsett distans. Och ju mer man delar, desto djupare blir relationen.

Sommaren är här och dagarna blir längre och mer innehållsrika. Mycket händer och två saker på min bucket list betas av nu: 1) Börjar jobba med något otänkbart och 2) Åker på hårdrocksfestival. Härligt härligt. Och midsommar närmar sig med vännerna, sillen och bad i alltför kallt vatten. Det är något visst med ljuset och sommaren. Kärlek och energi bara bubblar över mer än vanligt och jag vill dela så mycket stunder med mina kära som jag bara kan. Jag blir extra kär, tokig och lycklig. Jag vill vakna med den jag älskar och jag vill skratta med vänner och se EM-matcher med familjen och tyska/svenska flaggorna. Hoppas ni andra känner sommarpirret lika starkt för det är underbart!

KRAM på er- Kom ihåg att relationer är guld och meningen med livet är verkligen att dela det med andra.

Finaste låten just nu:

”Lägg din hand på min kind och visa mig vägen
Kommer du ihåg den?
Det känns så skönt och komma hem
För när du ser mig blir du lycklig.

Om du känner dig ensam, Öppna dig då.
Dela med dig av känslan, jag kan nog förstå.

Om ditt hjärta slår
kommer jag vara med dig vännen vart du än går.
Om ditt hjärta slår
kommer jag känna av din själ vart jag än går.
Vart jag än går, vart du än går.

Du vilar här på mitt bröst
för mig är du livet, men jag tar dig för givet.
… ”

Stillheten: Vart du än går

Kommentera

