Länge har jag längtat

Måndag, sol, färger och försommar. Helt fantastiskt! Wow vilken energi och vad härligt! Strosade längs med skeppsbron igår och Stockholm är bara för vackert med allt vatten, alla båtar och nykära par som sitter med varsitt glas vin i solen och pussar på varandra 🙂 Så fint.

Äventyren går sakta framåt- inget inplanerat ännu men jag är i full fart med att leta dykresor i Sydafrika och Maldiverna. Drömmen är helt klart en liveaboard i Maldiverna i juli. Ja eller 2-3 veckor med hajdyk i Sydafrika även om jag föredrar mantor, valhajar och stora fina fiskar framför tiger-och tjurhaj. Ni fattar: Farliga, oberäkneliga hajar kan man se från en bur 🙂 Hammarhaj är dock en dröm. Hammarhaj Cocosöarna? Och den eviga drömmen om dykning i Palau…  Återkommer när det är bokat, mycket drömmar nu.

Statusen på bilkörningen är väll att dragläget gått och gömt sig men att jag ska fixa det innan min glidarresa på Kuba i vinter. Får väll lifta och segla mig fram i värsta fall. Eller ta körkort för automat. Otroligt mer praktiskt på 2000-talet och ganska roligt med tanke på hur provocerande det skulle vara ha ha. ”Va, har du tagit för automat, men … men växel då? Så du får inte köra gamla bilar med växel, riktiga bilar?” Ha ha

Maj är en underbar månad för vänskap, blomstrande kärlek och att upptäcka sin fina hemstad på nytt. Och träna, sola, njuta av all grönska och bara släppa taget för det oväntade.

Lycka

Kommentera

