I Ubut föds man på nytt

Ja det är verkligen sant. Vilken plats. Njutit i 6 dagar i min alldeles egna hydda, min trädgård, naturen, maten, yoga och risfälten som man inte kan se sig mätt på. Vilken spirituell plats. Igen har jag känslan att bara vara helt rätt i tid, i mig, i världen. Wow. Hela min resa har varit nyanserad och ingen plats kan jag jämföra med någon annan. Men min egna hydda i Ubut har faktisk varit som ett hem. Integritet, fridfullhet och ro. Jag har vaknat utvilad varje dag (utom natt nr 1 då jag insåg att badrum utan tak = kryp och bautaspindel stor som en hand. Resterande dagar har dock ljudet av sjungande grodor och diverse insektsljud varit rogivande och jag har verkligen sovit tryggt.

Morgnarna har spenderats med att strosa bland omgivningen och gatorna och se alla artisters otroligt vackra tavlor- Ubut har mycket kreativitet och det syns. Simmat alldeles ensam i den lilla fina poolen och bara njuuuutit, solat, mediterat och hittat mindfulness som tillsammans med 3-6h yoga varje dag har gjort mig alldeles jordad och helad. Svårt att beskriva till er utanför, men denna plats och dessa vyer kan verkligen ta fram lyckotårar. Jag såg idag att man kan hyra hus – mamma och pappa det borde ni ta och göra. Eller jag. Dykning och vackraste badplasterna finns runt knuten och man befinner sig mitt I Indonesien, mitt i Bali. J

Alla är verkligen vänliga och genuina. Blivit god vän med personalen på en restaurang som bara har helt fantastisk mat! Oj oj oj och utsikten givetvis risfält och den vackraste himmel när solen sjunker om kvällen. Och alltid goda nötter till ölen hehe. Tiden rusar men man njuter varje stund!

Imorgon lämnar jag dock denna plats men Bali ska jag bara tillbaka till, verkligen ett rum i mitt hjärta och yoga blir det mer av hemma utan tvekan. Imorgon väntar Manila och den 31 tar jag en kryssare runt norra Manila med sol, bad och relax, samt massa dykning.

1000 pussar och kramar in i det nya goa 2012 till er alla

9 thoughts on “I Ubut föds man på nytt

  1. Vad kul att det blev så bra i Ubud! Det låter precis som jag hade önskat att det skulle vara. Då måste jag ju genast dit snarast möjligt!
    Gott Nytt År gumman! See you in Filli 2012!

  2. Hej Marie-Theres,har väntad hatt höra ifrån dig.Va bra att du har det så underbart i Ubut.Bilderna är ju fantastiska.Ha en trevlig båtresa,med dyck,bad och sol.Vi önskar dig ett Gott Nytt År med hälsa och lycka.Puss och kram.Vi tänker på dig.

  3. Wow vilka härlig grönska!
    Du verkar njuta av dina upplevelser och det är helt kanon syrran. Ta hand om dig så ses vi snart i Manilas myller.

    Puss

  4. Vad hände med ”jag bor bara på femstjärninga hotell”? En hel del tydligen – härligt att se! Spindlar är mysiga 🙂 Ta hand om dig och ha ett grymt nyårsfirande! Kram

  5. Hej gumman! Vad härligt att du fick det så bra. Önskar dig ett alldeles underbart och fint 2012. Hoppas du får det lika kanonbra på resten av resan. Massor av kramar (ps ta å sola lite för mig också, börjar blekna här borta i de mörka skogarna)

  6. Gott nytt år vännen, hoppas 2012 är fyllt av fantastiska upplevelser för dig. Ha en trevlig båttur och ta hand om dig. Kram

  7. Detta låter som mina grejer, surfgrejer och mindfulness, vilken härlig idé med eget fint boende, låter som eat pray love, fast lite bättre;). Skickar ut en stor kram och önskar den nyblivna 3+ åringen en god fortsättning till livet och på det nya året. Längtar efter att få se dig snart.
    Kram!

Kommentera

