Katmandu …. Mumbai … Kota Kinabalu

Så då inleddes dagen med Jet Airlines.Checkade in i Katmandu och inser att jag inte växlat mina sista nepalesiska rupies … vilket därmed innebär att jag har dem kvar. Kan inte växlas i andra länder. En trevlig indier … lita aldrig på trevliga indier har man sagt … kom fram och ville hjälpa mig växla. Ok var bara att hoppas. 9h i Mumbai kan innebära en eller flera bira. Kanske, kanske inte att jag blev blåst.

Ok in i gaten och in i planet. Hoppsan, blev tydligen uppgraderad för vips var jag i första klass! Och det kom vit duk, meny, vin i glas, 7 olika brödsorter, handdukar, snacks, egen tv OCH de hämtade mig när toaletten var ledig så jag skulle slippa vänta.Topp! Fick en indisk Vogue också. En ung trevlig indier bredvid som kunde massor om Asien och Nepal satt vid sidan om. Han hade dessutom en superfin indisk klänning på sig. Happ en resa med Metallica i lurarna var kanoners. Landade i Mumbai och tjena. Blev helscannad i kontrollen och placerad i ett rum och de gick genom allt, sedan hade jag inget boarding pass, och de kom om och om igen och ville något. Blev fint till slut.

Men vad går man I Mumbai I 9 timmar undrar ni? Jo det ska jag tala om.

1, Inser att man aldrig ska resa utan dator el mobil eftersom det finns Wifi men ingen dator.

2, Kissar

3, Tar en hamburgare på KFC och en Kingsfischer.

4, Kissar

5, Tar en till bira och blir glad då jag inser att pengarna från Katmandu var riktiga, blev inte blåst.

6, Kissar

7, Handlar en tidning…

8, Tar alla Mattias osaltade cashew, inte goda men slinker ner.

9, Kaffe med kaka

10, Glömmer bort var jag befinner mig.

11, Handlar en till Kingfischer, just ja Indien.

12, Somnar med musik.

 … Jepp och jag kom till Kuala Lumpur. Helt fel sida om flygplasten så in i taxi fort. 3h sent flyg, McDonalds och kaffe … Till slut flyg och sova. I Kota Kinabalu blir det att leta var jag skulle bo eftersom ingen stod och viftade med ett papper med mitt namn. Till slut kom han och nu har jag landat. Rummet ser spartanskt ut. Toa och dusch i hallen och en bebis sov i ena sängen när jag kom in. Bort med den, nya lakan och vips eget rum. Kaffe i hela bagen eftersom Keijser reser med glasburk men men. Blev stan, en god sallad, garlic bread, vin och sedan kaffe med McFlurry. All in. Magsjuka blir det enda som stoppar denna varg. Inte direkt tappat kilon …

Tro det eller ej men det tokregnar ute. Som det regnar. Alla har paraply utom jag som halkar runt i flipflops. Ja ja bilir stranden imorgon hur som- jag ska njuta av sol och hetta. Mmmm klibbar riktigt av fukten.

Fin stad och rent och grönt. Sitter igen ensam med maten, varit intensiva dagar med folk omkring men nu blir det bara jag igen ett par dagar.

 Hoppas alla har det fint hemma. Puss och kram till er.

3 thoughts on “Katmandu …. Mumbai … Kota Kinabalu

  1. Hej älskling,vilken historia men så bra att allt ordnade sig till slut.Är glad att du är på plats nu. Koppla av nu med sol och bad innan nästa vandring.Puss och kram.

Kommentera

