Everest Base Camp 5365m √ och Kala Pathar 5550m √

Jag gjorde det!

Alla underbara människor där hemma. Igår kl 15 nepalesisk tid nådde vi (jag, Mona, Annika, Mattias och Johan) Everest Base Camp! Vilken underbar känsla! Äntligen! Men helvete vilken väg dit. Upp, upp, ner, upp, stenar, grus, snabba andetag, huvudvärk som att hjärnan ska sprängas. Visst blev det lite vått om kinderna av stolthet, utmatthet. All respekt till de som tar sig 3,5 km till upp mot toppen. Detta är det absolute tuffaste jag gjort i hela mitt liv, mental och fysiskt! Men jäklar vad härligt att veta hur stark jag är och ha gjort allt jag ville!

Imorse kl 6 var det upp igen och ta nya tag -uppförsbacke I 3,5h för att bestiga Kala Pathar. Ville avbryta hela tiden men ack den som ger sig. Upp kom jag minsann! Vyerna är helt oslagbara men 7h vandring efter det utan ngn mat har gjort sitt, ganska matt nu. Vi har drabbats av sjukdomar och en helikopter hämtar 2 personer imorgon. Ingen verkar ha livshotande sjukdomar men man tar det säkra och skjutsar dem till sjukhuset I Katmandu. Vi andra har 4 dagars vandring ner och nu är det en varm dusch och god mat som driver mig och de andra I gruppen.

Hoppas ni är stolta och glada där hemma, det är i alla fall jag!

 

 

19 thoughts on “Everest Base Camp 5365m √ och Kala Pathar 5550m √

  1. Woooohoooo – du är ju så grym!!! Grattis!!! Vad skönt att höra att det har gått bra och vi är såklart jättestolta här hemma… Ska för övrigt headbanga för dig med ikväll på Arch Enemy + Engel 🙂 KRAAAAM

  2. Helt fantastiskt!!! Du klarar ju tamejfan ALLT! Men det visste jag ju redan.. 😉 STORT grattis och STOR kram!! B-)

  3. Grym MT! Snart har du en kall öl, Bon Jovi i öronen och kan göra en till check på the bucket list.
    Skönt att det finns beredskap för de som drabbats. Ta det lugnt på vägen ner.
    Stooor kram!

  4. SÅÅÅÅÅÅ… underbart att veta att du har klarat detta utan att bli sjuk,Vi är super stolta, du kan ju allt om du vill. Vila nu upp dig innan du drar vidare.Vi tänker på dig varje dag.Stooor kram och många pussar.Mamma och Pappa.

  5. Gor sjostjarnan i sangen i Kathmandu, kakade Tikka masala pa Saika och njuter av varmen.
    Langtar tills ni kommer ner. Kram

  6. Jag instämmer med alla – du är GRYM och det värmer i hela hjärtat att du verkligem gör det du vill och satsat på! ses snart puss

Kommentera

