Att se lycka i varje ögonblick

Jag känner mig frälst. Kärlek har fullkomligt tagit över min snoriga existens och trots förkylning med Rudolfnäsa och onda knän glimmar tillvaron som kristaller. Jag mår så himla bra och allt är bara så härligt att jag kan stanna precis här där jag är i evighet. Shit jag låter som Carola- måste vara hostmedicinen eller bara känslan att allt är så rätt. Eller så är jag fortfarande full efter en helkväll med fantastiska underbara Petra, Johan, Robban, Frida, Cicki, Christian, Anna och Patrik. Ni fullkomligt rockade min torsdag! Haaaaaalllleluuujah!

Frälsning betyder räddning och befrielse. Ofta har det en religiös innebörd och avser räddning från synd och de lidanden och svårigheter den för med sig. Det kan dock även syfta på räddning i största allmänhet, till exempel med hjälp av en livboj – frälsarkrans. I överförd bemärkelse kan frälst också betyda entusiastisk och hänförd.” (Wikipedia)

… Ok vi kör på den definitionen 🙂 blir fint.

Jag har fått så fina sms, fina mail, kramar, pussar och bara så mycket varma ord den senaste tiden. Jag fick igår veta att en jättegod vän kommer till Filippinerna och hälsar på mig. Jjjjjjjeeeej! En barndomskompis som jag växt upp med. Kan det bli bättre?

När man öppnat ögonen och sett att kärlek finns överallt är man inte sårbar längre, man inser att den alltid kommer att finnas där i olika former från olika människor. Jag är ingen som vill pracka på någon annan ett lyckopiller (jo det vill jag visst det) – alla mår skit ibland men jag har insett att livet är som en himmel där knepet är att låta de mörka molnen bara passera istället för att kämpa så innerligt med att försöka radera dem. Bättre att låta dem vara där och fokusera på att solen alltid finns där uppe med. För den är en stark jävla fucking superkälla! Hmm … Jag, Dileva och Carola kanske skulle åka på turné om tillfälle ges …?

Vad kan jag säga? Ingen förkylning i världen kan stoppa mig från att leva i en glittrande vardag! Igår hade jag verkligen världens mysigaste after work med vännerna, idag har jobbet fyllt kylen med öl och ordnat festligheter för mig och därefter väntar en fantastisk middag med familjen i temat ”tysk afton” 🙂 Imorgon blir det att packa och städa det sista för att på måndag stänga dörren till lägenheten och öppna en ny dörr ut till det okända. 🙂

PUSS och KRAM

So long, hörs från Nepal nästa gång! You care and I care ‘cause I lololove u. Blunda och sug in texten!

One thought on “Att se lycka i varje ögonblick

  1. Bra skrivet som alltid vännen! Vet inte om jag själv känner mig frälst just nu men däremot energifylld av en oförglömlig kväll igår! You take care now ute i stora världen! KRAMAR

Kommentera

