Här och nu

Det finns en plats där det är underbart att vara: ”Här och nu”. Det är en enda vecka kvar idag och jag är glad att jag har tid kvar här hemma med de jag tycker om och med mig själv i lägenheten. Jag har legat sjuk i en vecka nu så jag kan inte göra annat än vila och återhämta mig. Hade planerat att träna, jobba och verkligen ligga i men istället blev det att acceptera att immunförsvaret sa stopp- varav stanna upp, dricka te och bara tänka friska tankar blev agendan istället.

Mellan allt snorande har jag dock lyckats packa väskorna och fixa med det sista så nu har lugnet tagit över. Det känns nu som det tysta partiet när man paddlar på en flod där man bara glider med och hinner skåda fåglar och blommor omkring sig innan man slängs ut över en ordentlig fors. Pirrar härligt!

Ofta längtar man sig bort men jag är helt inne på att vara till fullo där jag är. Det känns fantastiskt att vara lyckligt ovetande om vad som väntar och vad som kommer att kännas viktigt i mitt liv 2012. Här och nu är jag glad över varje stund, dag och händelse som lett hit. Att jag gett så mycket uppmärksamhet och kärlek åt mina nära och därför nu kan släppa taget och leva till fullo i nuet var än jag befinner mig. Jag är sådan som person: Jag ger allt där jag är för de jag är med. Nu blir det för mig 🙂 🙂 🙂

Jag är precis där jag vill vara och det känns som ett privilegium. Nu är både jag och tiden rätt och jag är öppen för allt. Vi är kapabla till mycket mer än vi tror och kärlek visar sig på de mest orimliga platser och situationer vi kan tänka oss. DET om något har jag lärt mig. Jag kan inte föreställa mig hur vyn över Mount Everest kommer att upplevas så jag håller den känslan tills jag står där på riktigt och kan känna den fullt ut med hela kroppen, själen, tanken och närvaron. OOOOOOHHHHHhh

Här är en länk som tilltalar vissa men inte andra – spara eller ignorera, smaken är olika men jag tycker att den är klockren. Det handlar om att uppleva sina drömmar varje dag- i sin bäste väns leende, sin älskares famn eller stoltheten i föräldrarnas ögon. Om att öppna armarna för liv och släppa in det var än man befinner sig. Filosofiskt jag vet ha ha ”If you believe it you will achieve it!” Bbbbrrrrring it on!

 

 

2 thoughts on “Här och nu

  1. Hej gumman! Va trist att du blev sjuk så här på sluttampen. Men det är kanske kroppens sätt att säga – ”nu behöver du vila inför alla strapatser”! Hoppas att du frisknar till så att inte början av resan blir jobbig – jag håller tummarna. Ute är det trist och jag önskar att jag kunde tänka lika positivt som du – se det som är fantastiskt i tillvaron. Sköt om dig och ha det bra. Kram och puss

Kommentera

