Bara släpp kontrollen och fall

Insomnia has made its entrance! Dags att ge all stress och resfeber en fet käftsmäll och börja glida istället! Hur gör man då? Jo man går in på Kicks, sprutar på en lite tyngre parfym än vanligt, tar på skinnbootsen, korkar en bira (bör dock ske efter arbetstid- uppskattas tydligen inte), in med en prilla (obs. maxtid 5 min sedan mår man illa) och tokmaxar spotify med Machine Heads nya skiva och headbangar loss. ”AAAAAAAAAAAAAOOOOO YEAAAHHHHH”

Faktum är att det inte går att ha kontroll och det är när man inser att man inte har någon kontroll som man får kontroll. Det är bara att släppa listorna, kalendern, gjutna planer, mailen och ge sig hän. Blunda och falla. Först då händer magiska saker. Flygbiljetten och 15 kg är det som behövs och ett pass att intyga att jag är jag 🙂 sedan är det waka waka och intelligensen man samlat på sig under 29 år som gör resten. Vill gärna skriva magkänslan här men den kan vara lite oberäknelig efter en eller två halvdåliga kycklingvingar.

Stunder när det bubblar över finns underbaringar i omgivningen att lugna, glädja och få ner oss på asfalten igen. Jag som är eld och full av temprament får fint stöd från människor i min närhet som är jordnära, lugna som vatten och fria som luft. De bromsar mig inte- de bara tillför det jag behöver. När jag oroar och stressar mig är de coola och självsäkra över att allt jag tar mig an går vägen. Det är kärlek det- att omgivningen skrattar åt allt och är trygga och jordnära när man kunde behöva en vit tröja man knyter i ryggen …

Så denna lill-lördag blir det en hamburgare och ett glas för att fira att vi inte har en jävla aning om vad vi håller på med eller vart det leder. Tänk vad tråkigt om vi hade allt utstakat. Hua!

”…  We are the young and young at heart
The strong and the brave that are destined to start
We are the change the world needs to see
Look in our eyes and see our belief

This is who we are
This is what I am
We have nowhere else to go
Divided we will stand

Dream Into glory we will ride
Be unbridled in determination …”

Machine Head- This is who we are

 

One thought on “Bara släpp kontrollen och fall

  1. Ännu ett fantastiskt blogginlägg som får en att tänka till, tänka efter och sedan korrigera den utstakade världsbild man har för stunden. Självförtroendet växer en smula, man uppskattar de som stöttar en lite mer (kanske slänger iväg ett sms till någon man bryr sig om) och längtan efter att göra det man länge inte vågat blir allt starkare. Tack och hej!

Kommentera

