Våga stå upp, våga släppa taget

I en galen värld finns två val: Vara sig själv eller låta sig formas av allt och alla andra. Jag tror personligen inte att vi föddes för att följa andra utan till att forma vår egen väg. Det är lätt att vilja vara Play-Doh som kan modelleras om för att tillfredställa alla där ute- men vem tillfredställer då dig är frågan? Jag tror många av oss ägnar för mycket tid  åt att försöka förstå vad andra tänker, tycker, behöver, vill, önskar istället för att bara säga stopp och ställa frågorna till oss själva: Vad vill jag? Vad gör mig lycklig? Vem ställer upp för mig? Vad behöver jag? Vem tusan vill jag vara själv?

Det är så viktigt att stå upp för sig själv och följa sitt eget hjärta och det man tror på. Det handlar inte om att sluta kompromissa eller göra uppoffringar för andra men att göra de valen av kärlek inte rädsla att inte bli älskad. Det är fredagens uppmaning till alla där ute. Tappa inte fokus från det ni tror på! Släpp människor som inte låter dig vara du. Vi kan bara göra vårt bästa men man bör alltid få lika mycket som man ger.

Och alla som säger emot er- tänk att förändring skrämmer många och våga följ de egna drömmarna ändå. Tänk: ”Tusan jag är modig som tar mig an det jag tror på hur obekvämt, skrämmande och kanske till och med ensamt det än känns- jag gör i alla fall allt helhjärtat inte ngt jävla halvmesyr.”

Alla kan ha åsikter men skillnaden är att de som är stolta och stöttar även finns där att fånga och plocka upp spillrorna när det skiter sig istället för att säga: ”Vad var det jag sa.” De ordnar fram pengar, de tröstar och de visar sig, accepterar och älskar när man behöver det som mest oavsett prestation, resultat och föraningar och de fortsätter att säga: ”Jag är stolt över dig att du gör det du tror på och är den du är.”

Så STÅ UPP FÖR ER SJÄLVA! Anpassa er inte för mycket till alla andra för i slutändan är det tillsammans med just de människor man kan vara sitt äkta, bristfälliga men unika jag med som man bara mår bäst och känner sig ”hemma”. Fokusera på rätt saker och skit i resten. Man kan inte älskas av alla.

Trevlig helg gott folk! Skål för att vi är olika!

Evergrey ”You”

”You said you would be there
Always claimed you would see me
Never ever forget
Always try to forgive
Always be understanding
If I was wrong you’d believe me
If days were hard you would ease them
Things would stay the same
We would never change
Always be who you are my friend”
2 thoughts on “Våga stå upp, våga släppa taget

  1. Underbart inlägg och jag instämmer på allt. Jag har tom skrivit ut det här så jag inte ska glömma. Det är annars lätt att glömma dem positiva bitarna och det viktigaste i sitt liv när man har dåliga dagar. Kram på dig och för guds skull: fortsätt att skriva!

Kommentera

