Tacksamhet, lycka & kramar

Tacksamhet är viktigt. För mig är det att uppskatta att jag lever i ett land där jag kan få behoven i Maslows trappa tillfredställda. Att kunna njuta av en god kopp kaffe på morgonen, livets möjligheter, hälsa, läkning, frihet, ett hem med en skön säng, nya erfarenheter och glädjas åt småsaker istället för att ta dem för givet.

Jag är så otroligt tacksam över alla personer i mitt liv som jag fått chansen att älska : Familj, (mig själv), pojkvänner och vänner. De har bidragit till att jag är den jag är idag. Stöttat mig i det jag tror på, lärt mig att vara ärlig, se vikten av att våga ifrågasätta, styrkan i förlåtelse och kraften i att kunna visa känslor. Jag önskar alla en trygg uppväxt och fina partners som alltid visar kärlek, respekt och är stolta. Vänner som ser unika egenskaper som tillgångar istället för brister och människor som får en att skratta i de mest knasiga situationer.

En punkt på min bucket list är att möta kärleken som varar. Sanningen är den att jag redan gjort det på så många sätt genom vänner och familj. Och det är underbart. Inga äventyr i världen spelar nämligen någon roll om det inte finns människor man håller av att dela dem med. Kan något få tid och rum att stanna är det en varm famn med doften och hjärtslagen från någon man tycker om. Solklart Nr.1 alla kategorier!

Tack, tack säger jag och somnar med tanken att alla ni fina som jag tycker om vet om det.

Hög tid att krama John Blund

One thought on “Tacksamhet, lycka & kramar

Kommentera

