Var landar planet?

Aaahhh … Jorden har så många vackra platser. Jag var tvungen att verkligen lägga handen på hjärtat och fråga mig vilka jag vill se här och nu. Jag funderade på Sydamerika men mitt inre sa ”Mount Everest”. Jag vill bara känna styrkan av världens högsta berg. Även om jag inte klättrar till toppen vill jag kunna känna och förstå vad som drivit människor upp mot toppen med sina liv som insats. Så jag har bestämt mig för att planet från Arlanda går till Katmandu, Nepal för en vandring med ”Far away adventures” till  Kala Pathar (5545m) som ligger strax ovanför Everest Base Camp (5365m).

Ytterligare en annan barndomsdröm är Borneo med sin djungel, toppdykning och vackra stränder. Så jag tänkte: ”Va fan, två berg är en större utmaning än ett och jag vill känna hur stark jag kan vara!” Därmed blir Borneo mitt andra stopp och där kommer jag att bestiga Mt Kinabalu, och förhoppningsvis uppleva och se häftiga saker.

Efter alla berg är planen att möta upp två av mina vänner i Thailand på den lilla ön Koh Lipe för två veckor med sol och bad. Där firar jag även min födelsedag (30!).

Jag har ingen aning vad som väntar efter det. Det enda jag vet är att jag ska tillbringa nyårsafton på en båt i Filippinerna. Före och efter får vi se var resan bär. Drömmen är såklart att dela en del av äventyren med någon jag tycker om men det återstår att se.

3 månader senare kommer jag hem till Arlanda och möts förhoppningsvis av några glada ansikten 🙂 och lägger mig tacksamt i min sköna stora säng och ler.

🙂 Ciao

Kommentera

