Hur började allt?

Allt började med att jag såg filmen ”The bucket list”. Trots att filmen inte är en av de bästa har den en sensmoral som fick mig att tänka på vad jag vill uppleva innan jag dör. Jag har alltid haft många drömmar och i den bemärkelsen har jag nog haft ett hundratal ”bucket lists” i huvudet genom åren. Men nu satte jag mig ner med papper och penna och skrev ner det jag verkligen vill uppleva. Jag valde ut några som jag tänkte uppfylla de närmsta åren, vissa utan att ha planerat dem och andra med förberedelse.

Efter några drinkar med en god vän hade jag valt ut de första och skrivit ner dem på en servett: New York för att se Bon Jovi live på hemmaplan och därefter själv resa till Tanzania och bestiga Kilimanjaro.

Året inleddes med New York och 5 dagar med Bon Jovi i New Jersey. En dröm jag haft sedan jag var 12-13 år och trodde att Jon Bon Jovi skulle bli min man.

Äventyr nummer 2 dvs. att bestiga ett berg ensam och hitta mig själv krävde en hel del förberedelse och var mycket nervöst! Detta blev en milstolpe i mitt liv på många plan. Att hitta mig själv tog lite längre tid men sidor och egenskaper jag inte visste fanns dök upp- som att jag har ett bra humör även på 5000 meter och är en av få människor som lyckas behålla humorn och skratta.Tårarna föll visserligen när jag såg toppen- Uhuru Peak (5895m) och känslan att stå på Afrikas högsta berg är minst sagt självförtroende och en vinst utan dess like oavsett vilka prövningar som möter en före och efter så är känslan att stå på toppen av ett berg ren styrka.

Uhuru peak, Kilimanjaro (5895)

😀 Hasta la vista

Kommentera

